Auto Gazownia
ul. Parkowa 24
62- 200 Gniezno
tel. 508-508-322
ikona
Start  |   Kontakt

Faq

Data dodania: 2015-04-21
FAKTY I MITY DOTYCZĄCE INSTALACJI LPG

Instalacje LPG są niebezpiecznie

Nieprawda. Do tej pory nie zarejestrowano przypadków wybuchu instalacji przy prawidłowym użytkowaniu i serwisowaniu. Badania ADAC dowodzą, że rozerwanie zbiornika nie jest możliwe, a w czasie wypadku do zapalenia pojazdu dochodzi zazwyczaj z powodu rozlanej benzyny.

Montaż instalacji LPG jest opłacalny

Tak. Istnieją metody, które pozwalają obliczyć opłacalność instalacji przy określonym przebiegu kilometrów, nawet dla konkretnego modelu samochodu. Warto skorzystać z kalkulatorów dostępnych w Internecie. Po przejechaniu około 20 tys. km zwraca się koszt instalacji gazowej, a samochód, który przejechał ok.160 tys. km na instalacji gazowej zarobi na nowy, gdyż tyle można zaoszczędzić.

Instalacja zajmuje dużo miejsca

To nie do końca jest zgodne z prawdą. Istnieje możliwość dopasowania miejsca montażu oraz wielkości zbiornika do indywidualnych potrzeb użytkownika i jego samochodu.

Czy samochodami z instalacją LPG można wjechać na parking podziemny?

Można korzystać z podziemnych parkingów. Jedynie w nielicznych, specjalnie oznaczonych miejscach, nie można zaparkować pojazdu z instalacją LPG (informuje o tym znak zakazu wjazdu). Wiąże się to z brakiem odpowiedniego systemu wentylacji.

Mam diesla - czy mogę zamontować instalację LPG?

Tak, jest to możliwe. Instalacje LPG mogą być montowane w pojazdach z silnikiem diesla – najbardziej opłacalne jest to w przypadku samochodów ciężarowych czy autobusów, ze względu na duże zużycie paliwa.

Instalacje LPG nadają się tylko do starych samochodów?

Nieprawda, instalacje LPG można zamontować niemal w każdym samochodzie. Systemy wtrysku gazu produkowane są według najnowszych technologii.

Auto na gaz nie jest wolniejsze od auta na benzynę

Wcześniej tak bywało – samochody wyposażone w instalacje starszej generacji mogły wykazywać mniejszą moc silnika. Teraz, sekwencyjny wtrysk gazu, odpowiednio dobrana instalacja i prawidłowo wykonany montaż – nie powodują utraty mocy.

Gaz niszczy silnik / psuje samochód

Nie, jeśli spełni się kilka wymogów. Podstawą jest odpowiedni dobór instalacji oraz jej poprawny montaż przez wykwalifikowanych pracowników. Bardzo wiele zależy od zakładu, w którym dokonano montażu oraz od samego mechanika. Najczęściej bowiem awaryjność wynika ze stosowania nieodpowiednich zespołów.

Oczywiście odpowiednie właściwości gazu są również bardzo istotne. Dlatego m.in. warto zdecydować się na zakup autogazu o odpowiednich parametrach, np. kupując gaz na stacjach BP mamy pewność, że podlega on stałej kontroli jakości w całym łańcuchu dostaw.

Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG będzie większa niż silnika pracującego na benzynie. Spaliny mieszaniny powietrzno gazowej nie zawierają takich zanieczyszczeń jak spaliny mieszaniny powietrzno benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra nie osadza się tzw. nagar.

Jeżeli zastosujemy zasilanie gazowe do silnika o większym przebiegu eksploatowanym na oleju mineralnym, wówczas silnik zacznie oczyszczać się z nagarów, co spowoduje wzrost luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem a w efekcie doprowadzi do zwiększonego zużycia oleju silnikowego.

Instalacja gazowa w drogim samochodzie to wstyd

Wręcz przeciwnie! Instalacja gazowa to świetne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić na eksploatacji samochodu, zwłaszcza dużego (w tym aut luksusowych). Pozwala to także na bycie „eko”, warto bowiem pamiętać, że LPG to paliwo ekologiczne (w sensie globalnym) i odgrywa dużą rolę w ograniczeniu stopnia zanieczyszczenia środowiska. Ponadto, bycie ekologicznym nabiera coraz większego znaczenia i zaczyna być modne.

W niektórych miastach europejskich nie ma ograniczeń w poruszaniu się samochodem zasilanym LPG lub CNG.

Wróć
Użytkowanie strony WWW oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje w Polityka Prywatności Cookies